Articole recente

Comisar-șef (r) Petrică Dima, candidatul PSR la primăria mun. București pe 5 iunie

Comisar-șef (r) Petrică Dima, candidatul PSR la primăria mun. București pe 5 iunie

„Socialistul” a stat de vorbă cu singurul candidat de stânga la Primăria Bucureștiului. Dl. Petrică Dima, căci despre el este vorba, a avut amabilitatea de a ne acorda un amplu interviu pe care îl reproducem mai jos. Dl. Dima, actualmente comisar-șef în rezervă, este fostul șef al Poliției Centrului Istoric unde s-a făcut remarcat prin lupta fără compromisuri împotriva infractorilor.

Î: Bună ziua și bine ați venit. Pentru început vrem să vă întrebăm: cine sunteți dumneavoastră, domnule Dima?
R: O să vă răspund simplu. Sunt cetățean român, comisar-șef de poliție în rezervă și avocat, am 50 de ani, necăsătorit, nu fac parte din Mafie sau Crima Organizată și sunt „bolnav” de dragoste de neam și țară, cinste, onestitate și dreptate.

Î: Ați fost, așadar, comisar-șef. Ce realizări ați avut ca polițist sau, altfel spus, ca „om al legii”?
R: Ca realizări marcante vă pot spune că sunt promotorul înființării celei mai temute structuri a Poliției Române – pe care dvs. o cunoașteți sub denumirea populară de „mascații” – și deasemenea am reușit în anul 2006 să înființez Poliția Centrului Istoric al Municipiului București, al cărui șef am fost până în 2007, cand m-am pensionat. Proiectul meu era mai vechi, am luptat mult pentru el. Încă din anul 1999 Vadim Tudor a prezentat proiectul meu la televiziune, în premieră, și a afirmat: „Dacă țara asta ar avea mai mulți ofițeri ca acest tânăr locotenent, Romania ar avea un alt viitor”!

Î. Am înțeles din diverse surse că în calitatea dvs. de șef al Poliției Centrului Istoric București ați „stricat afacerile” interlopilor din zona, drept pentru care se strângeau bani pentru a fi eliminat fizic! Este adevărat?
R: Da, este adevărat. Deoarece am impus într-un mod sever respectarea legalității în acest areal din București, lumea interlopă a pierdut un important spațiu de „acțiune” unde înainte de a înființa aceasta subunitate de poliție ei își desfășurau activitatea ilegală într-un mod liber. Au încercat să mă schimbe din funcție dar nu au reușit și atunci au hotărât că trebuie să se descotorosească de mine și au început să strângă bani pentru a mă elimina! Nu au reușit… Sunt greu de ucis!

„Consider că bucureștenii au dreptul la un primar al capitalei care să-i respecte”

Î. Ce v-a determinat să intrați în politică?
R: Vă răspund sincer și fără ocolișuri. Eu, ca militar, care am jurat credință țării și poporului român, am obligația să nu asist nepăsător la suferința acelora mulți care sunt furați, mințiți, înșelați, îngenunchiați, batjocoriți și umiliți de 27 de ani, de o mână de haimanale, de lichele, trădători și lingăi, care se înfruptă din truda, suferința, durerea și sudoarea poporului, lipsit de apărare, lăsat la cheremul… destinului nemilos.
Nu voi abdica de la CINSTE, MUNCA, ONOARE și RESPECT!
Un comisar cu mâinile curate vreau să rămân și să lupt hotărât împotriva nedreptății și jafului fără sfârșit! Consider că bucureștenii au dreptul la un primar al capitalei care să-i respecte, să-i asculte, să le rezolve problemele, să-i consulte în probleme majore, să fie cinstit, curajos, corect, bun gospodar, cu hotărâre, viziune și actiune, nu de un hoț, de un om al crimei Organizate.

Î. Cum ați luat hotărârea să candidați la funcția de primar general al capitalei, și când?
R: Hotărârea o luasem mai de mult, de prin 2012 când am și candidat la funcția de primar general, dar a câștigat un „hoț” care actualmente este reținut sau pus sub control judiciar de catre DNA, ca de altfel aproape toți primarii de sectoare. Cunoașteți situația acestora… Însă de această dată hotărârea a fost luată în organul central de conducere al Partidului Socialist Român, în luna martie a.c. și am acceptat.

„Aflând concret necesitățile oamenilor, le putem rezolva, și în felul ăsta putem evita și investițiile greșite.”

Î. Ce program politico-administrativ aveți pentru bucureșteni în aceste alegeri, domnule comisar?
R: Să vă răspund pragmatic și la această întrebare. Bucureștiul este un oraș „bolnav” și abandonat de către administratorul central și are nevoie de un OM care să știe ce tratament să-i prescrie și să-l vindece. Este nevoie de curaj, viziune, acțiune, dezvoltare, integritate și transparență!
Ca și candidat al PSR, unicul candidat de stânga, de altfel, din aceste alegeri, am ca obiectiv fundamental dezvoltarea Bucureştiului ca o metropolă dinamică, înscrisă în reţeaua capitalelor europene și totodată jucând un rol important în spațiul regional și continental în care ne aflăm. Putem să punem Bucureștiul pe harta mondială și europeană a cât mai multor evenimente culturale, politice sau de afaceri, se pot găzdui competitii, summit-uri, evenimente științifice etc. Trebuie doar să avem voința de a crea condiții pentru toate aceste lucruri și pentru a fi atractivi.

dima2Avem ca obiective următoarele domenii de acțiune:
Traficul auto din București. Vrem să găsim cele mai viabile soluții pentru traficul de coșmar din București prin consultarea specialiștilor în domeniu dar și prin realizarea unui studiu care să aibă în vedere, concret, de unde vin și unde se duc toate mașinile pe zone, trasee, orar etc. Există multe păreri și nici un studiu concret. Noi nu putem zice cu precizie în acest moment că în luna cutare, în ziua cutare, să zicem miercurea, la ora 11, în lunile de mai, 50% din șoferii de pe străzile Bucureștiului sunt în tranzit, 25% își duc copiii la școală, 10% se plimbă de plăcere etc. Există numai păreri generale legate de acest aspect, nimic concret. Oamenii nu au fost întrebați niciodată, în cadrul unui studiu: „Măi, dar voi de ce vă folosiți mașina?” Aflând concret necesitățile oamenilor, le putem rezolva, și în felul ăsta putem evita și investițiile greșite, că te trezești că tu crezi că oamenii vor mai multe parcări dar ei de fapt vor locuințe mai ieftine, să se poată muta ușor aproape de serviciu sau de școala copilului.
Problema parcărilor e una reală, fără doar și poate. Trebuie să identificăm spații pentru construirea de parcări auto pentru a descongestiona circulația. În zona centrală există o aglomerare şi o folosire excesivă ca spaţiu de parcare a străzilor, inclusiv a zonelor de trotuar dedicate pietonilor, ceea ce ne creează disconfort nouă, tuturor.
RADET: modernizarea/reabilitarea rețelelor de transport agent termic și scăderea prețului pentru consumatori.
RATB: eficientizarea transportului de călători prin înnoirea parcului cu mijloace de transport eficiente, confortabile, fiabile și sigure.
Trebuie să reabilităm clădirile cu risc ridicat de prăbușire, „cu bulină” (teatre etc.)
– Avem în vedere construirea de creșe, grădinițe, școli, spitale pentru creșterea sănătoasă și în siguranță a viitoarei generații de bucureșteni.
– Avem în vedere construirea de locuințe sociale, atât pentru satisfacerea unei nevoi concrete, cât și pentru reglarea pieței imobiliare care momentan e la cheremul unui grup restrâns de profitori (băncile și speculatorii imobiliari) care au tot interesul ca prețurile să fie inaccesibile unei familii normale fără un credit înrobitor.
– Vrem să facem Arcul de Triumf vizitabil permanent, așa cum e Arcul de Triumf de la Paris. Putem construi un pasaj subteran care să ducă la acesta fără a stânjeni circulația și fără a fi puși în pericol vizitatorii-turiști. În felul acesta mai adăugăm un reper cultural pe harta turistică a Bucureștiului, care va fi și aproape de Muzeul Satului.
– Personal, îmi doresc ridicarea unui monument în Piața Constituției, o copie după Columna lui Traian.
Curățenia trebuie să fie la nivel de capitală europeană.
Protecția mediului înconjurător. Un mediu prietenos și un aer curat pentru cetățeni. E de notorietate că bucureștenii suferă cel mai mult din cauza poluării dintre toți cetățenii României.
Siguranță la un mod superior pentru cetățeni, nu doar pentru oficiali și demnitari! La ora actuală doar aceștia au asigurată siguranța iar cetățenii sunt lăsați să se descurce pe cont propriu și cum s-o putea… Voi reorganiza Poliția Locală pentru a fi utilă cetățenilor, nu funcționarilor publici ca în prezent!
– Avem în vedere și măsuri în domeniul sănătății, educaţiei, tineretului, sportului şi protecţiei sociale.
– Câteva cuvinte despre taxiuri. Să rezolvăm problema taxiurilor astfel încât taximetriștii să se simtă respectați și apărați, să-și poată desfășura activitatea în condiții legale și de protecție. Să stabilim locuri de stație ale acestora in așa fel încât să nu mai fie hărțuiți de poliție pentru staționare interzisă. Vrem să eliminăm de pe piață taximetriștii falși, „pirați”, și nu în ultimul rând avem de gând reglementarea pirateriei de tip Uber.
Lacuri, parcuri și agrement. Vom avea misiunea de a administra eficient patrimoniul natural, îmbinând responsabilitatea de a conserva şi de a îmbogăţi moştenirea naturală şi culturală cu eforturile de a creşte oportunităţile de agrement, educaţie şi recreere, ce valorifică mediul natural al capitalei şi care trebuie sa confere Bucureştiului imaginea unui „oraş grădină”.
WC-uri publice. E nevoie de amplasarea și construirea în zonele aglomerate de toalete ecologice.

„Să nu inventăm noi roata”

Î. Să vorbim un pic despre primul punct. Cum veți rezolva problema traficului aglomerat și sufocant din București?
R: Așa cum am spus, trebuie mai întâi să înțelegem logica traficului aglomerat. Aceasta este o problemă spinoasă și aici trebuie să invităm și specialiști în domeniu, și cetățenii, și să găsim împreună cele mai bune soluții. Bucureștiul are anomaliile proprii, care vor trebui descifrate, de pildă o mare parte a populației (cca. 400.000 de locuitori) s-a mutat în jud. Ilfov dar continuă să muncească și să-și aducă copiii la școală în București, și evident că o face cu mașinile, că nu se poate cu altceva, nu există legături civilizate între Ilfov și București. Nimeni nu aduce în discuție acest aspect, deși e la mintea cocoșului că școlile din Ilfov nu au putut absorbi zecile de mii de copii ai familiilor mutate acolo, și nici  copiii nu s-au evaporat, ei sunt probabil duși și aduși zilnic în București de părinții lor, care îi lasă și îi iau în drumul către și dinspre serviciu. Trebuie să-i înțelegem pe oameni, nu să le omorâm legătura cu orașul.
Pe de altă parte trebuie să ne uitam cum au rezolvat această problemă și alte metropole aglomerate, ca să nu inventăm noi roata. Consider că prioritatea numărul unu pentru decongestionarea circulaţiei auto este de a elimina traficul de tranzit prin zona centrală, prin construirea inelelor circulare şi a centurii Capitalei.
Ne putem gândi și la reconfigurarea străzilor din zona centrală, construirea de parcări terane și supraterane, dând prioritate pietonilor şi bicicliştilor, ca un prim pas pentru a oferi un nou model, sustenabil, de mobilitate urbană. Ca să dezvolt puțin răspunsul, reorganizarea circulaţiei rutiere, amplasarea oglinzilor parabolice, modificarea ciclurilor semaforice, înfiinţarea/reamplasarea staţiilor de oprire, montarea gardurilor metalice sau de beton între sensurile de circulaţie a tramvaielor în vederea prevenirii traversărilor neregulamentare, modificarea marcajelor pe carosabil în zona staţiilor de oprire, amenajări la terminale, circulația pe linia de tramvai, virajul la dreapta în intersecții, pasajele subterane amenajate cu un iluminat performant și vopsiți pereții în alb pentru vizibilitate sporită, desființarea insulelor amplasate la trecerile de pietoni (sunt criminale!) etc.

Î. Cum vi se pare transportul public în București? Sunteți mulțumit de RATB?
R: Rețeaua RATB este una dintre cele mai dense din Europa, fiind a patra cea mai întinsă de pe continent și transportând 2,4 milioane de pasageri pe zi, pe cele 110 linii de autobuz, 15 linii de troleibuz și 24 linii de tramvai (incluzând metroul ușor). Sunt un beneficiar al transportului public din când în când și pot să spun că sunt total nemulțumit de acesta. Mijloacele de transport sunt uzate, neconfortabile, murdare, cu un grad redus de siguranță a cetățeanului atât din punct de vedere al transportului dar și al siguranței publice. Vara este cald în mijloacele de transport și iarna frig. Se așteaptă mult în stație sosirea mijlocului de transport și face ca o parte din cetățenii cu autoturisme personale să nu renunțe în favoarea RATB-lui mai ales dacă, așa cum am zis mai sus, ei trebuie să vină de undeva din Ilfov, sau de la marginea orașului. Avem o filozofie în a performa în acest domeniu sensibil.

Î. Am înțeles că doriți să construiți creșe, grădinițe, școli, spital – cum veți proceda?
R: Bani există dacă nu sunt furați. [1] Eu voi stopa jaful banului public și îi voi cheltui în mod judicios și transparent. Acești bani vor fi din bugetul primăriei, din parteneriate public-private, fonduri europene etc. Dacă există voință poți face orice lucru!

Î. V-ați propus un alt lucru interesant, acela de a construi locuințe. Ce aveți a ne spune în acest caz și de unde banii?
R: Da, ca și la întrebarea de mai înainte, ne propunem construirea de case sociale în primul rând pentru a veni în sprijinul acelora care sunt năpăstuiți de soartă, care au trecut prin diverse catastrofe (incendii, explozii, executări silite, pierderea locuintei prin retrocedare etc.). Banii vor fi din bugetul primăriei dacă nu vor mai fi furați, din parteneriate public-privat, fonduri europene etc.

Î. Ca polițist – ofițer în rezervă, aveți cumva și ceva legat de siguranța cetățenilor, și în ce mod?
R: O întrebare care mă face să mă simt în largul meu. Ca urmare a creșterii fenomenului infracțional stradal, care pune în pericol viaţa şi integritatea persoanei, avutul public şi privat, drepturile şi interesele legitime ale cetăţenilor, fac ca un obiectiv foarte important să fie acela de realizare urgentă a reformei la nivelul structurilor şi componentelor abilitate în prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional, prin prezervarea prioritară a ordinii şi siguranţei publice stradale. Acest lucru trebuie sa ducă la o creștere a profesionalismului, a calității actului polițienesc, fermității și legalității în timpul serviciului, a respectului față de cetățenii cu care intră în contact, pentru prevenirea si combaterea faptelor antisociale și creșterea siguranței cetățenilor. Credeți-mă că mă pricep în acest domeniu!

Î. Cunoaștem cu toții problema construirii pasajului de la Big Berceni și vă rog să ne spuneți ce soluție aveți pentru realizarea lui cât mai repede și darea în folosință, ținând cont că lucrarea este început în 2013 și este în mare întârziere mare?
R: În legătură cu acest obiectiv, vreau să precizez câteva aspecte. În data de 8 mai 2014 a fost semnat contractul de execuție lucrări cu Asocierea Astaldi Euroconstruct. Valoarea totală a proiectului este de 127.140.761,05 lei, din care asistența financiară nerambursabilă este de 96.442.727,19 lei, restul fiind contribuția municipalității.
Lucrările au început în mai 2014, iar autoritățile au promis că le vor finaliza până la sfârșitul anului 2015. Se pare că până la data de 30 iunie 2016, nu se va termina acest obiectiv, drept pentru care se va pierde finanțarea europeană. Soluția este ca primarul general să reanalizeze datele contractului și să caute a aplica penalități maxime constructorului, cât și să nu mai plătească facturi până la terminarea lucrării, precum și la acționarea în judecată pentru eventuale prejudicii aduse. De asemenea, primarul să fie activ și prezent pe șantier pentru a observa cum se lucrează și în ce mod se desfășoară activitatea care va trebui să fie una susținută, nonstop!

Î. În legătură cu sportul ce ne puteți spune?
R: Sigur, avem și în acest domeniu o aplecare importantă. Ne gândim la dezvoltarea bazelor sportive și în special la refacerea şi modernizarea patinoarului artificial Mihai Flamaropol, pentru a răspunde unei necesităţi stringente de amenajări sportive publice.
E nevoie de definitivarea construcției „Sala Multifuncţională Complex Sportiv Lia Manoliu” care constă în construirea unei arene multifuncționale. Interesul în realizarea acestui proiect constă în oportunitatea de organizarea de campionate internaţionale, europene şi mondiale, pentru diferite discipline sportive precum gimnastică, handbal, baschet, volei, tenis, fotbal de sală, tenis de masă etc.

Î. În încheiere spuneți-mi cum vă doriți să arate Bucureștiul sub mandatul dvs.?
R: În viziunea mea doresc ca Bucureștiul să înflorească, să fie un oraș prietenos, pe care să-l punem pe harta mondială și europeană a tuturor evenimentelor culturale și sociale din domenii diverse precum: artă, cultură, politică, sport, întâlniri economice și de afaceri, turism, summituri, conferințe, congrese științifice, astfel încât să devină un centru important în Europa și nu numai. Bucureștiul este cel mai mare centru urban din această parte a Uniunii Europene și trebuie respectat ca atare. Acest lucru aduce dezvoltare, progres și creștere economică, bani la buget și implicit prosperitate pentru fiecare! Trebuie să mărturisesc că am și o idee personală pe care nu am inclus-o în programul enunțat mai sus, o idee cam îndrăzneață, dar care, cine știe, poate va putea deveni cândva realitate: pentru a face mai atractiv Bucureștiul și România pentru turism, putem să organizăm aici un Carnaval internațional pe modelul celui de la Rio.

Vă mulțumim și dorim mult succes pe 5 iunie!

[1] Bugetul PMB este de cca. 4 miliarde lei (aprox. 900 milioane euro) pe an. (nota redacției)

Articol scris de Redactia

Vizualizari: 16858 ,

Comentariile sunt suspendate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *