Avem nevoie de mijloace de transport ecologice, curate la interior și exterior cu conducători auto care se respectă și care vor avea o ținută și o conduită civilizată.
Dotările din mijloacele de transport și din stații unele sunt de ultimă generație, dar sunt de poză, nevalorificate.
Aceste mijloace fixe au costat bani publici, ele vor informa cetățeanul, fie el brăilean sau turist, cu itinerarul traseului, cu graficul, cu stația care urmează, despre care, de la caz la caz, se vor da informații suplimentare. Dacă stația este importantă, din punct de vedere turistic sau administrativ, informația va fi în detaliu în limba română și engleză. Informația va fi vizualizată pe monitor, dar și prin viu grai.
Vorbim de mijloace de transport ecologice promise de pe timpul primarului Simionescu care ne arată în campania electorală poze cu noile tramvaie pe care urma să le achiziționeze. Au mai trecut două mandate ale primarului Dragomir, care în campaniile electorale ne vindea aceleași gogoși în legătură cu tramvaiele noi.
La sfârșitul celui de-al doilea mandat a reușit să aducă două tramvaie.
Pe panourile electorale cică sunt zece, ele fizic sunt două, iar celelalte „O SĂ”. Tot „O SĂ” ne este vândut de cel puțin zece ani, dar să ne mulțumim că le-au dat un nume, le-au botezat, dar nu s-au născut, sunt în chinurile facerii.
Au inaugurat tramvaiele precum steagurile, mare vizionar a mai fost Caragiale.
Alte municipii, reședință de județ, au zeci și chiar sute de astfel de mijloace de transport ecologice.
Ei pot faptic, noi numai prin vorbe.
Vom putea și noi faptic pentru că problema va fi tratată cu responsabilitate pe tot parcursul mandatului.
Acum „hei-rup” se face numai în ultimul an de mandat.
Da, este nevoie pentru un transport civilizat, dar pentru asta ne trebuie drumuri pe măsură, stații dotate, amenajate și prevăzute cu refugii pentru a nu încurca circulația celorlalți participanți la trafic.
Vreau să-i asigur pe toți brăilenii care beneficiază de abonamente gratuite pe mijloacele de transport că acest lucru este un drept legitim câștigat, de care nu se poate atinge nimeni.
Ca primar caut să acord astfel de facilități și altora, fie ei copii, studenți, seniori și nu numai.
Acest serviciu va trebui să țină cont de foarte multe detalii pentru a satisface cetățeanul.
Serviciul drumuri
Lucrările în carosabil nu se vor mai face la întâmplare și de proastă calitate.
Și aici este vorba tot de bani publici.
Trebuie să ne ocupăm de fluidizarea traficului, mai concret vorbim de:
semnalizarea rutieră;
sensuri unice;
sensuri giratorii;
pasaje pietonale subterane;
piste speciale pentru mijlocele de transport în comun unde va fi cazul;
piste pentru biciclete; municipiul nu are nicio pistă pentru biciclete, alte municipii au zeci de kilometri.
Când vorbim de modernizarea unei artere de circulație trebuie să analizăm cu atenție și aceste aspecte de mai sus.
Alții pot. Vom putea și noi. Vom vedea cu ce se ocupă acest serviciu și cât de eficienți sunt.
Este nevoie să modernizăm străzile, dar nu prin cârpeli.
Nu voi mai accepta reparații capitale de anvergură pe străzi, de fațadă.”Pe afară este vopsit gardul și înăuntru este leopardul.”
Panourile electorale ale domnilor ne informează că au fost
modernizate bulevardele… care sunt alea numai ei știu.
Să le luăm pe rând, poate le vom descoperi:
Bulevardul Sulina, din păcate, primarul Dragomir, în cele două mandate, a efectuat lucrări egale cu zero;
Bulevardul Dorobanților – lucrările efectuate nu se pot numi și nu sunt nici pe departe lucrări de modernizare și nu au avut nicio legătură cu dl. Primar Dragomir – Contribuție zero.
Bulevardul Al.I.Cuza, bulevard din zona istorică, ce merită tratat de profesioniști într-un proiect integrat. Ce s-a întâmplat: înainte de campanie, domnul primar, și-a permis să-și bată joc de acest bulevard începând să facă lucrări improvizate, cârpeli. Repet, bulevardul este foarte important pentru Brăila și brăileni și nu merita bătaia de joc a primarului. Contribuția primarului nu pot să spun că este zero, este nefastă.
Bulevardul Independenței – s-au făcut lucrări de anvergură pe o zonă din bulevard și, la ploi abundente, societățile care funcționează în zonă se confruntă cu inundații.
Motivația primarului, canalizarea va fi tratată cu altă ocazie; bizară motivație.
Păienjenișul de cabluri în loc să fie transferat în subsol, așa cum este civilizat, a rămas pe aceiași stâlpi vechi.
Arată deplorabil și mai vrem să atragem turiști, avem și pretenții de capitală culturală europeană.
Nu s-au făcut pasaje subterane pentru pietoni și nici piste de biciclete și avem pretenția că am modernizat bulevardele.
Așa ceva nu se va mai întâmpla, banii vor fi cheltuiți cu eficiență maximă și cu corespondent în calitate.
Au schimbat bordurile, liniile de tramvai, gazonul, trandafirii și au înlocuit dalele pe zona pietonală centrală. Tot de „hei-rup” a avut parte și bulevardul Independenței, lucrările fiind făcute în ultimul an al mandatului, înainte de alegeri.
nu a fost tratat integral bulevardul;
canalizarea nu a fost tratată;
păienjenișul de cabluri de pe stâlpi nu a fost transferat în subsol;
nu s-au făcut piste de biciclete;
nu s-au făcut pasaje subterane pentru fluidizarea traficului și „domnii” spun că au modernizat bulevardul.
Vreau să fiu foarte clar. Toate observațiile au legătură cu administrația municipiului.
Am experiență și o spun cu responsabilitate că lucrările efectuate de constructor sunt de calitate.
Constructorul a respectat un proiect. Nu este el de vină că păienjenișul de cabluri de pe stâlpi nu a fost transferat în subsol, că nu s-au făcut pasaje subterane pentru pietoni sau că pe bulevard nu s-au făcut piste de biciclete în adevăratul sens al cuvântului.
Constructorul a respectat proiectul și s-au făcut piste de biciclete pe squar-uri. Toate aceste lucrări nu s-au făcut pentru ca responsabilii din administrație, în frunte cu primarul, nu au viziune și nu știu ce înseamnă o arteră de circulație modernizată.
Să-i înțelegem. Nu își pot depăși limitele.
Votul dumneavoastră și al prietenilor este suveran, puternic și contează.